maanantai 18. syyskuuta 2017

Bloggaus Tokmannista

Opettajan määräämä bloggaus tehtävä työssäoppimiseeni


Olin Paimion Tokmannissa 4 viikon ajan suorittamassa työssäoppimista keväällä ja tehtävänäni on perehtyä enemmän kyseiseen Tokmanniin, sekä koko halpakauppaketjuunkin joita löytyy Suomesta yli 160. (Tokmannin liikevaihto oli 776 miljoonaa euroa vuonna 2016)

Tokmannista löytyy tuoteryhmiä löytyy kotiin pukeutumiseen, vapaa-aikaan sekä hygieniaan. Tuotealueita ovat elektroniikka ja kodinkoneet, vapaa-aika, tee-se-itse, terveys ja hyvinvointi, piha ja puutarha, kausitori, koti, kosmetiikka, lapset, lemmikit ja ratsastus, sekä pukeutuminen.

Mitä on lisämarkkinointi? Tällä pyritään lisäämään yrityksen tuotteiden tai palvelun myyntiä. Tapoja voi olla mm. asiakkaisiin vaikuttavien tekijöiden analysointi, tutkiminen, suunnittelu, toimeenpano sekä valvonta.
Ristiinmarkkinoinnilla taas tarkoitetaan esillepanoa jossa lähellä olevilla tuotteilla on käyttöyhteys.

Lisämarkkinointia voitaisiin tehostaa lisäämällä asiakaspalvelua myymälöissä, sekä rinstiinmarkkinointia taas esillepanoilla.


Loppuunveto

Viihdyin yllättävän hyvin kyseisessä liikkeessä ja minua pidettiin ripeänä sekä tehokkaana harjoittelijana joka olisi mahdollisesti jopa palkattukin sillä heillä oli vajetta. Kuitenkin harmikseni jo aikaisemmin vaivannut plantaarifaskiitti alkoi viimeisen viikon lopulla vaivata, josta johtuen myös sain viikon sairasloman ennen kesälomaa.
Työtä tehtiin yksin.Tai yhdessä tehdessä se oli sitä, että purettiin samasta kärrystä eri tuotteita omille paikoilleen.

Menisinkö töihin Tokmannille? Voisin mennä, mutta tuskin loppuelämäkseni kuitenkaan lähtisin.